2 Nisan 2009 Perşembe

Siyaseti Sevmiyorum !!!

Şu siyaseti bir türlü sevemedim gitti nedense..Çocukluğumdan beri hep sporla iç içe olduğumdan dersler dışında tek uğraş alanım spor oldu..

Ne zaman ki tv yönetimi elime geçti,ne zaman kanallarda herhangi bir parti lideri görsem kanalı değiştiririm..Bana uymuyo onları dinlemek..Tarzım değil..

Siyasetle ilgili pek fazla bişiy bildiğim de söylenemez..Herkes gibi bir görüşüm var elbet ama o da geniş çaplı araştırma yapma sonucu değil,gördüğüm kadarıyla..Herkesle spor konusunda atışırım ama kimseyle siyaset konusunda atışmam .. =))

Ama bakıyorum ülkemizin siyasi bakışına kendi açımdan,anlam veremiyorum..

Birincisi..Futbol takımı tutar gibi bir partinin taraftarı olmayı anlayamadım şimdiye kadar..Seçme hakkın olduğu zaman,ülkeyi yönetebileceğini düşündüğün kişiye gider oyunu verirsin..Oy verdiğin kişi eğer bu ülkeyi yönetme hakkını elde etmişse,bir sonraki seçime kadar bakarsın ülkeyi nası yönetiyor,verdiği vaatleri tutmuş mu,hem sana hem ülkeye ne gibi yararı ne gibi zararı olmuş takip edersin..Sonraki seçim zamanı geldiğinde de buna göre oyunu bir kez daha ya ona verirsin ya da ülkeyi yönetebileceğini düşündüğün bir başka partinin liderine..

Ama bizim insanımıza bakıyorum da .. Koyu x partili,koyu y partili..spor takımı tutmuyoruz ki ölene kadar onunla beraber gidelim..Oyunu veriyo,oy verdiği ülkeyi yönetiyomuş yönetmiyomuş,yönetiyosa iyi yönetmiş kötü yönetmiş umurunda olmuyo..kayıtsız şartsız ver bi daha ver bi daha..

İkincisi..Genel seçim ile yerel seçimi niye birbirleriyle kıyaslarlar anlamış değilim..Genel seçimde Türkiye yi yönetecek bir lider seçiyoruz,yerel seçimde ise 81 ili ayrı ayrı yönetecek,her ilde bir lider..

ülkeyi yönetme hakkını elde eden x partisinin liderine genel seçimde oy vermiş olabilirsin,ama yaşadığın ilde oyunu x partisine verme gibi bir zorunluluğu niye kendisinde hissediyor ki kişi..İlini yöneten kişi y partisindense ve sen y partisine ait bu yöneticinin iline yaptığı katkıdan memnunsan gidersin oyunu y partisinin üyesine verirsin..Ama hem memnun olup hem de " ya memnunum ama x partisinin taraftarıyım,genel seçimde ona oy vermiştim.." gibi düşünceler ne kadar doğru..

Üçüncüsü..madem ki bu ülkede seçme ve seçilme hakkı var..Her birey istediği kişiyi seçme hakkına sahip..

Neden ülkeyi yönetme hakkını elde etmiş bir parti ve parti lideri seçim sonrası eleştirilir hakarete varılıncaya dek..O parti ve parti lideri gökten zembille inmedi ya oraya,birileri seçti ve yönetme hakkını elde etti..Buna saygı duymak gerekirken neden her seçim sonrası ki seçim sonrasına gerek kalmıyo her gün aynı terane dinliyoruz..

yok efendim o adam şöle de böle de ona oy verenler bilmem ne de falan filan..

Bu ülke insanının en kutsal haklarından biri değil mi seçme ve seçilme hakkı..
Hem seçene hem de seçilene niye o zaman bu hakarete varan söylemler..
Madem ki böyle bir hak tanınmış,herkes istediğine oyunu verir..Bunun irdelenmesi ve yanlış bulunması son derce yanlış..

Bütün bunları anlamıyorum ve anlam bulmak için de çalışmıyorum..

Ben yine kendi çöplüğüme,sporun içine dönüyorum..

sporun içinde araştırma yapmak her şeyden güzel =)))



4 yorum:

  1. Ben de siyaset sevmezdim, ama siyaset okuyorum. Ben de anlamazdım, ama şimdi hepsini biliyorum. :)

    Naçizane cevaplarım:
    Yurdum insanı duyguları ile daha çok hareket eder, bu nedenle fanatizm halkımızda daha yaygındır. Oysa daha gelişmiş demokrasilerde insanlar senin dediğin gibi oy kullanırlar ve doğru olan budur.

    Genel seçimle yerel seçimin kıyaslaması aslında, şu şekildedir: Bir parti genel seçimde %30 oy almışsa ve yerel seçimde de, il meclisi düzeyinde %30 oy almışsa başarısını devam ettirmiştir. Yani kıyaslama o şehrin belediye başkanlığını kimin kazandığıyla yapılmaz, il meclisini kimin kazandığıyla yapılır.

    Eleştiri konusuna gelirsek, bu siyaseti de aşan bir durum. Maalesef insanlarımız bir birlerine hakaret etmeden eleştirebilmeyi halen öğrenemedi. Ancak tv'de yorum yapan şahısların büyük çoğunluğunun da taraflı oldukları ve kendi taraflarını kasten yüceltip, karşı tarafı kötülediklerini unutmamalı.

    Bence doğru bir yoldasın, çünkü bu alanda bilinçli durumdasın. Samimiyetimle söylüyorum, keşke herkes senin gibi olsa ve bu kadar bilinçli davransa. :)

    YanıtlaSil
  2. hemşom siyaset dedin beni kaybettin. :D şimdi ağzımı bi açarım bi daha susmam biliosun Türkiye yi kurtarma muhabbetlerim çok vardır ve siyaset konuşmaktan da hiç çekinmem.

    Şu yerel eçimlerde partilere değil de; belediye başkanlığı adayına verildiği fikrine kesinlikle katılıyorum. En güzel örneği; mustafa sarıgül,şişli belediye başkanı. Adam hani partiden girerse girsin kazanıyor yıllardır.

    Ama karşılaştırma da olmak zorunda sonuçta partiyi temsil ediyolar ve eksiklikleri varsa da bu partiyi etkiliyor :)

    Kerim bi ara siyaset e giriş yapalım :)))

    YanıtlaSil
  3. HayaL MeYaL, giriş yaparız da, çıkış yapabilir miyiz bilemiyorum. :)
    Zira çok karışık bir mevzu. :)

    YanıtlaSil
  4. belki de siyasete bu kadar dıştan baktığım ve siyaset konuşmayı sevmediğim için düşüncelerim bu yönde..ama olması gereken seçim de bu bence..

    hemşo sen de seçimle ilgili istediğini söyle niye içinde bırakıyosun =))
    ülkeyi de kurtarabilirsin ama ülkeyi kurtarırken yanında siyasi konuşmak için değil,savaşmak için olayım :D:D

    YanıtlaSil